Nota d’agraïment
Agraïm profundament la participació altruista de més de 90 persones en el festival Rebentem els Armaris 2018.
El festival ha estat possible gràcies a entitats i persones particulars que han col·laborat, ja sigui en prestar material, voluntariat o realitzar alguna activitat de manera desinteressada. Com també gràcies al finançament de l’Ajuntament d’Olot, els Pressupostos Participatius de Joventut, el Departament de Treball, Acció Social i Famílies de la Generalitat de Catalunya i els donatius de persones particulars a les associacions Alliberem-nos i TALCOMSOM.
Les col·laboradores que van realitzar una activitat en la programació del festival van ser Agnès Algueró, Casal Lambda, Celi Graells, Cinta Pallicer, Dalla Feminista, Debra Espinosa, Dolors Arqué, Escoltes d’Olot, Esther Roca, Fèlix Moreno, Gabi Dachin, Gaylespol, Iolanda Niubó, Lagarder Danciu, Laura Viñas, Lídia Solé, la Vegabana, La Crep Gluten Free, Olga Nefro, Mercè Llimona, Nan Mercader, Nina Bach, Pangea Time, Pol Ferrés, Pol Lluís, Sara Oliver, Tam Percussió, Tina Ruiz, Xavi, DJ Flaavi, DJ Borja i DJ Kurba. Neus Albesa i Yaiza Quiroga van ser les auxiliars sanitàries del festival. Jana Gallofré es va encarregar del punt lila i Pau Lluís va ser el nostre electricista i especialista en llum.
Vam comptar amb el voluntariat d’Agnès Algueró, Alba Soriano, Anna Reixach, Antoni Boixadós, Arnau Tuneu, Berta Mendoza, Carme Comalat, Cinta Pellicer, David Álvarez, Èlia Ferrer, Emi Madí, Fiona Corominas, Helena Siches, Isabel Sarsanedas, Iua Espigulé, Joan Tresserras, Jana Gallofré, Júlia Campos, Lídia Solé, Luis Miguel Álvarez, Marina Callís, Meritxell sampere, Neus Albesa, Núria Grygus, Marc Parareda, Paula Gibert, Pol Lluís, Lluís Huget, Ruth López, Tània Castro, Anaïs Pueyo, Yaiza Quiroga, Marcel Castey, Pau Alsina, Xavier Costat, Adrià Bassols, Laia Planella, Ariadna Marce, Susana Sotillo, Carlos Arroyo, Cristina Ribas, Martí Sànchez, Tina Ruiz, Albert Donaire i Félix Moreno.
L’equip tècinc de l’espot va ser Albert Ortiz, Pau Mira, Lola Routh, Càudia Gaspar, Ariano Feliu, Lluís Huguet, Joel solé i Flavi Asperó. Les figurants van ser Aitana Micó, Emili Solé, Càrol Anglada, Lídia Solé, Elisabet Masó, Jessica Foley, Isabel Tamayo, Ariano Feliu, Elisabet Masó, Blanca Roca, Antoni Boixadós, Lola Routh, Joel Solé i Flavi Asperó. La música de l’espot és A la muntanya de Roba Estesa.
Les carpes van ser cedides per l’Assemblea Nacional Catalana, el taller Motos Pujol, la CNT, el Club Natació Olot, l’associació TALCOMSOM i altres. Les barres van ser cedides pel Líquid Club. Les polseres del festival les fa crear el SAI i l’Stromboli. La brigada municipal va aportar taules, cadires, l’escenari, un equip de so i transport. L’Institut de Cultura d’Olot va cedir la plaça de Braus i el Casal Marià, i també va prestar un projector. El Grup de Lesbianes de Girona (GLG) va aportar banderes i la Pride Barcelona va aportar banderes i els gots. El material elèctric i equips de so auxiliars van ser prestats per l’agrupació GREDA. La taula de so de Lluís Huguet i material elèctric de Pau Alsina i Albert Ortiz. El tractor, l’armari i la ubicació de l’espot els va posar Paintball Riudaura, com també el hosting i el domini de la web.
El personal de l’Ajuntament d’Olot ha col·laborat perquè aquest esdeveniment sigui possible. En particular, la Brigada municipal, les tècniques de joventut, Marta Vila i Xarli Reixach, el departament de cultura, el coordinador de Protecció Civil, Josep Torrent, el casal Marià, la Junta de Govern local —Josep Berga, Estanis Vayreda, Jordi Alcalde, Josep Gelis, Maria del Mar Roca, Montserrat Torras, Clara Casanovas, Josep Guix i Anna Descals— i el regidor de cultura i drets civils Josep Berga. També ha col·laborat l’Ajuntament de Riudaura en difondre la cerca de figurants per a l’espot.
L’organització del festival va ser a càrrec d’Albert Ortiz, Flavi Asperó, Joel Solé i Loreto Barrionuevo. En l’equip motor del festival també hi van formar part Adrià Bassols, Ariadna Marce, Josep Maria, Laia Planella, Marc Arumí, Marc Parareda, Núria Grygus, Tina Ruiz i Victor Muñoz.
Els comptes clars. Transparència
Fonts de finançament

Aproximadament el 12% del pressupost ha estat administrat per l’Associació LGTB TALCOMSOM, amb fons obtinguts per una subvenció del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya (483€) i fons propis (50€ aprox.). Pel que fa al 88% restant, ha estat administrat per l’Associació Alliberem-nos amb fons obtinguts a través dels pressupostos participatius de joventut de l’Ajuntament d’Olot (1.700€) —és el resultat de la fusió de la proposta de festival d’Alliberem-nos i la proposta de festival de Núria Grygus—, una subvenció de l’Ajuntament d’Olot per a les entitats socials (2.113€) i fons propis de l’associació (234€ aprox.).
Despeses

Les despeses en l’espai espectacles consisteixen en la contractació de l’equipament de llum i so, la contractació de la seguretat privada, el lloguer d’un generador i els drets de propietat intel·lectual de la música. Representen el 48% de la despesa.
Pel que fa a les despeses generals inclouen l’assegurança de responsabilitat civil, les dietes de les persones voluntàries i col·laboradores, les acreditacions, els lavabos, les bales de palla i les pintures. Representen el 29% de la despesa.
En relació a les despeses de comunicació són totes aquelles relatives a l’espot, la difusió en format paper dels cartells i fulletons, la web i l’armari LGBT+. Representen el 13% de la despesa.
Finalment, les despeses de tallers, activitats i espectacles inclouen la manutenció de les persones col·laboradores provinents de fora de la Garrotxa, el material per la performance “Rebentem els armaris” i la banda Mandràgora Reggae. Representen el 9% de la despesa.
Perspectiva de gènere
En aquesta anàlisi hem estudiat la presència de gènere en el festival i els rols que hi han desenvolupat. Hem elidit el gènere no binari, per manca d’informació. No obstant això, ens proposem tenir-ho en compte en les pròximes edicions.
La participació en el festival ha estat gairebé paritària pel que fa al gènere home-dona. Ara bé, quan observem la presència de gènere dalt de l’escenari, el gènere femení està gairebé un 7% per sota del masculí. Aquesta diferència s’explica pel pes que va tenir el gènere masculí en els concerts, ja que els dos grups estaven compostos únicament per homes. En la resta de rols, el gènere femení és lleugerament per sobre del masculí. A excepció de l’organització del festival, que va estar formada per 3 homes i 1 dona.
Així doncs, per tal d’aconseguir una equiparació pel que fa al gènere, en futures edicions caldrà seguir treballant per aconseguir major igualtat de representativitat en els grups musicals, com també, més presència de dones en l’organització.


